Prvi pogled na debitantsku kolekciju Jonathana Andersona za Dior

Dior

Jonathan Anderson predstavio je juče u Parizu svoju prvu žensku kolekciju za Dior i izazvao mnogo oprečnih mišljenja

Nedelja mode u Parizu i ove jeseni je epicentar modnih priča, ali malo je revija koje su privukle toliku pažnju kao debitantska kolekcija Jonathana Andersona za Dior. Kao što smo vam nedavno pisali, ove sezone je čak 13 velikih brendova dobilo nove kreativne direktore, ali se upravo Andersonov dolazak u Dior smatra najznačajnijim momentom. Njegov opus u Loeweu i sopstvenom JW Andersonu brendu već je dokazao da poseduje retku sposobnost da spaja avangardu sa svakodnevnim stilom, a sada je prvi put stao pred zadatak reinterpretacije jednog od najmoćnijih modnih nasleđa na svetu.

@dior

DIJALOG SA DIOR ARHIVOM

Anderson je svoj debi gradio na liniji između poštovanja i provokacije. Diorova legendarna Bar jakna, simbol elegancije još od 1947, dobila je novu dimenziju – oslobođenu forme, sa voluminoznim leđima i neočekivanim asimetrijama. Dok je originalna verzija slavila disciplinovanu ženstvenost, Andersonova interpretacija odiše fluidnošću i energijom savremenog života. Mini suknje, nesvakidašnji blejzeri i prorezi na tkaninama dodatno su naglasili da ovaj debi nije zamišljen kao nostalgični hommage, već kao dijalog sa sadašnjošću.

@dior

U njegovoj viziji, visoka moda susreće ulični stil, a istorija se transformiše u budućnost. Barokni prsluci od svile, elementi iz 18. veka i tkanine bogatih tekstura našli su se rame uz rame sa jeansom, košuljama koje padaju sa ramena i blejzerima koji izgledaju kao da su pozajmljeni iz muškog ormara. Anderson je pokazao da luksuz može biti i spontan – odeća namenjena da se nosi, a ne da se posmatra samo kao muzejski artefakt. Upravo u toj mešavini epoha leži njegova snaga: kreiranje garderobe koja ostaje sofisticirana, ali se uklapa u ritam svakodnevnice.

SPEKTAKL TRENUTKA

Revija je održana u vrtovima Tuileries i imala je dramaturgiju koja je podsećala na kratki film: arhivski snimci Diora ukrštali su se sa nadrealnim vizuelnim elementima, dok je sama scenografija – piramida osvetljena refleksijama i senkama – simbolizovala slojevitost nasleđa kuće. U prvom redu su bila brojna svetska imena – od filmskih zvezda do Dior ambasadora – potvrđujući status događaja koji prevazilazi granice mode i postaje kulturni trenutak.

KRITIKE I OČEKIVANJA

Reakcije publike bile su podeljene: dok su mnogi aplaudirali Andersonovoj hrabrosti da razgradi ikone i ponudi novu, slobodniju siluetu, deo kritike istakao je da nedostaje jasna, manifestna „nova Dior figura“ koja bi trenutno definisala njegov pravac. Ali upravo u toj fragmentarnosti nalazi se obećanje – Anderson je otvorio vrata procesu, a ne finalnoj slici. Njegova kolekcija je kolaž ideja, uvod u viziju koja tek treba da se kristališe.

@dior

Za kraj, Jonathan Anderson je svojim prvim korakom u Dioru pokazao da ne pristaje na dogme i da luksuz vidi kao razgovor između prošlog i sadašnjeg. Njegov debi možda nije doneo instant redefiniciju, ali jeste najavio novu eru u kojoj će Dior biti istovremeno veran arhivi i okrenut ka budućnosti. U sezoni u kojoj se čitava modna scena preobražava pod vođstvom novih kreativnih direktora, Andersonova kolekcija izdvojila se kao trenutak o kojem se najviše govori – i kao početak priče koju ćemo sa nestrpljenjem pratiti.

Tekst: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: @dior, @dior
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top