Ovo su trendovi i it komadi koji su obeležili 2022. godinu

Ne znamo da li i vi imate utisak da je 2022. bukvalno proletela, ali činjenica je da je ostalo svega još nekoliko dana do početka 2023. i da je pravo vreme za rekapitulaciju trendova i it komada koje smo nosili (ili o njima sanjali) u prethodnih 12 meseci. Ako nas redovno pratite znate koliko volimo modu, a mi znamo koliko volite da čitate naše preglede novih trendove i vodiče za kupovinu aktuelnih komada. Zato smo sada napravili listu svih najznačajnijih modnih momenata o kojima smo vam pisali u prethodnim mesecima, a po kojima ćemo pamtiti 2022. godinu.

Trend godine – NIZAK STRUK

Ako premotate film nekoliko meseci unazad setićete se da je u februaru na Instagramu vladala prava opsesija za Miu Miu mini suknjama niskog struka, koje su nosili svi – od Zendaye, preko Chiare Ferragni i Anne Dello Russo, pa sve do Nicole Kidman, koja se u ovom komadu fotografisala za naslovnicu Vanity Faira. Naravno, uglavnom su je kombinovale sa kratkim džemperom ili topom, a čitav fazon nas je podsetio na Britney Spears u spotu za pesmu Hit Me Baby One More Time.
Novi talas pomame za niskim strukom dogodio se mesec dana kasnije kada su na Miu Miu reviji održanoj u okviru Nedelje mode u Parizu gotovo sve zvanice iz prvog reda nosile ili pomenutu mini suknju ili pantalone u istom stilu. I ma koliko nam je trend na prvi loptu bio neočekivan, činjenica je da smo u mesecima koji su usledili svi počeli da nosimo nizak struk, koji se našao u kolekcijama gotovo svih brendova od velikih dizajnerskih kuća kao što su Prada, Chanel, Valentino ili Christopher Esber pa sve do Zare i H&M-a.

Komad godine – ADIDAS SAMBA PATIKE

Mada komadi koji imaju it status u najvećem broju slučajeva dolaze sa potpisom dizajnerskih brendova i sa cenom od nekoliko nula, ovo je definitivno bila godina adidas Samba patika. Kultni model iz 1949. godine nosili su bukvalno svi čije ime nešto znači u svetu mode – od Kendall Jenner, Hailey Bieber, Zendaye, Belle Hadid i Emily Ratajkowski pa sve do vodećih influenseri. Znamo da niko sa sigurnošću ne može da tvrdi zbog čega je ovaj model postao omiljen među modnim insajderima, ali mi verujemo da je u pitanju njihova retro privlačnost.

Brend godine – MIU MIU

Znamo da su veliku pažnju ove godine izazvale kolekcije brendova Prada ili Loewe, ali najveću pažnju modnih insajdera definitivno su privukle revije i komadi kuće Miu Miu. Kao što smo vam već spomenuli, proleće je proteklo u znaku njihovih komada sa spuštenim strukom, zatim smo krajem leta imali pravu pomamu za njihovim baletankama i prošivenom torbom, dok su zimu mnoge modne insajderke dočekale u njihovom džemperu sa logotipom.

Cipele godine – PLATFORME

Ako ste tokom odrastanja sanjali da postanete Barbie ili Bratz lutka u stvarnom životu, ove godine ste imali priliku da ostvarite svoju fantaziju. Naravno, pod uslovom da ste kupili cipele sa vrtoglavom potpeticom i platformom. Opsesija ovom obućom počela je zapravo još krajem 2021. kada je Versace lansirao Medusa Aevitas model koji se vrlo brzo našao u cipelarnicima najvećih muzičkih zvezda, kao što su Ariana Grande, Beyoncé ili Dua Lipa, a ubrzo se u igru uključio i Valentino čije su lakovane platforme bukvalno zaludele influensere. Sve ostalo je istorija. Obuća sa vrtoglavnom potpeticom i platformom postale je deo ponude gotovo svih brendova, ali i deo cipelarnika gotovo svake žene koja prati modu.

Brend u usponu – DIESEL

Dolazak Glenna Martensa na mesto kreativnog direktora definitivno je označio početak nove ere za Diesel. Njegova prva kolecija prikazana je u okviru Nedelje mode u Milanu, a komad koji je izazvao najviše pažnje definitivno je kaiš-suknja oko koje je potojala ogromna polemika na TikToku. I dok su pojedinci zagovarali činjenicu da ovaj komad ničemu ne služi, brojni influenseri i zvezde su je rado poneli, kako u editorijalima tako i u stvarnom životu (preko helanki, čarapa ili farmerica). Naravno, ovo nije jedini komad oko kojeg je nastao hype na društvenim mrežama jer smo i futurističku torbu sa velikim slovom D takođe često gledali na društvenim mrežama.

Boja godine – PINK PP

Ne možemo da se ne podsetimo da nas je ovog leta tresla pink groznica i to ne samo zbog snimanja Barbie filma sa Margot Robbie i Ryanom Goslingom. U čitavu priču prste je umešao i kreativni direktor kuće Valentino, Pierpaolo Piccioli, koji je čitavu kolekciju za aktuelnu sezonu posvetio jarko ružičastoj boji koju je nazvao pink PP, a ova nijansa izrađena je u saradnji sa institutom Pantone. Popularnost svoje pink PP nijanse dodatno je zapečatio kada je krajem jula organizovao predstavljanje haute couture kolekcije u Rimu na kojoj je sedam vodećih modnih influenserki nosilo njegove roze kreacije. Njihove fotografije na Španskim stepenicama obišle su brzinom svetlosti čitav svet, pa gotovo da ne postoji osoba koja ima Instagram, a da ih nije videla.

Torba godine – ICARE

Nakon mudro osmišljene kampanje za ovu XXL torbu, u kojoj su učestvovale ikone stila Hailey Bieber, Zoë Kravitz i Rosie Huntington-Whiteley i nove muzičke zvezde Rosé ili Binx, gotovo da nema žene koja nije pomislila da je upravo Icare torba brenda Saint Laurent jedino što joj fali u životu. Naravno, ne smemo da zanemarimo ni činjenicu da je u pitanju praktičan model u koji može da vam stane bukvalno sve što vam padne na pamet, a nema sumnje ni da je u pitanju jednako mudro osmišljen dizajn sa ikoničnim YSL logotipom.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @emilisindlev, @vivianhoorn, @tamara, @emilisindlev, @jeannedamas, @nlmarylin, @anaasaber
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top