Od sledećeg proleća Italiju ćemo moći da obilazimo luksuznim La Dolce Vita Orient Express vozom

Orient Express ponovo počinje sa radom, a prve La Dolce Vita ture idu kroz Italiju

Turističke rute vozovima polako postaju novi trend među travel entuzijastima što je i potpuno logično ako imamo u vidu trenutnu opsesiju mirnim putovanjima, nostagiju za prošlim vremenima i sve luksuzniju ponudu koja se nudi putnicima. Imajući to u vidu, francuska hotelska grupacija Accor i italijanska Arsenale S.P.A. sklopile su partnerstvo sa železničkom kompanijom Trenitalia, a rezultat ove saradnje je La Dolce Vita Orient Express – prvi luksuzni voz takve vrste u Italiji, koji donosi nezaboravno iskustvo putovanja kroz očaravajuće pejzaže i kulturna blaga zemlje.
Voz sa 11 vagona u svom sastavu ima 18 luksuznih kabina, 12 master apartmana i jedan La Dolce Vita apartman, a primaće samo 62 putnika. Za početak je osmišljeno osam nesvakidašnjih tura koje traju dva ili tri dana i omogućavaju putnicima da dožive Italiju u stilu prave „dolce vite“.

LA DOLCE VITA ISKUSTVO

Jedan od važnih auta ovog voza je luksuzan enterijer u vintage stilu za koji je bio zadužen Dimorestudio, a inspirisan je kultnim „La Dolce Vita“ filmom Frederica Fellinija i italijanskim dizajnerskim mastorima sa sredine 20. veka. Sve kabine imaju bračne krevete, sofu, fotelje i sopstveno kupatilu, a putnicima će na raspolaganju biti i posluga. Svake večeri biće organizovane zabave sa živom muzikom, uz koktele i najbolja italijanska vina, a tu je i posebno gastronomsko iskustvo.

Šef kuhinje u La Dolce Vita Orient Expressu biće Heinz Beck, nositelj tri Michelinove zvezdine, a njegovi jelovnici biće bazirani na lokalnim sezonskim sastojcima i prenosiće ukuse autentičnih italijanskih regija koje će putnici obilaziti.

ISTORIJA ORIENT EXPRESSA
Gotovo čitav vek Orient Express bio je najpopularniji voz na svetu, a njegova najčuvenija ruta Pariz-Instanbul tema je mnogih knjiga i filmova. Sa železniče stanice u Parizu prvi put je krenuo za Instanbul 1883. godine, ali je ime Orinet Express dobio tek 1891. godine. Bio je to prvi voz sa spavaćim kolima, a iako prvobitno nije zamiljen kao simbol luksuza, to je neminovno postao. Iako je uspe da „preživi“ oba svetska rata, Orient Express prestao je sa radom 70-tih godina, kada se usled Hladnog rata, zatvaranja mnogih granica i sve manje putnika poslovanje više ekonomski nije isplatilo.
Ovaj voz postao je i važan deo pop kulture jer je mesto radnje mnogih romana i filmova. Najpoznatiji među njima svakako je roman Agathe Christie „Ubistvo u Orient Expressu“, koji je i ekranizovan, a veliki uspeh imao je i roman Grahama Greena „Voz za Istanbul“. S druge strane, jedan od najpoznatijih filmova čija se radnja odvija u Orient Expressu je „Iz Rusije s ljubavlju“, iz serijala o James Bondu.

RUTE PO MERI HEDONISTA

Rim je polazna tačka za većinu novih tura pa će na stanici Ostiense uskoro biti otvoren Orient Express La Dolce Vita Lounge gde će se putnici čekirati, dobijati brojeve kabina i ostavljati svoje prtljage. Nakon toga, krenuće na jednodnevni izlet kroz grad, a pre ukrcavanja u voz na raspolaganju će im biti svlačionice sa kupatilima.
Trodnevna putovanja (dva noćenja u vozu) uključuju obilaske Rima, Venecije i Portofina, zatim Rima, Venecije i Sijene, Trans-Siberian turu, vožnju od Matere do Palena i relacije Palermo-Taormina i Rim- Nica Monferato, čiji je drugi naziv ruta tartufa i vina. Dvodnevna putovanja uključuju dve ture i to Rim-Montalčino i Rim-Palermo, koja uključuje i prevoz železničkim trajektom.
Takođe, krajem sledeće godine planira se uvođenje i legendarne Orient Express rute koja će voziti putnike od Pariza do Istanbula.

Tekst: INJournal izbor
Naslovna fotografija: @thatsfabofficial
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top