Dunja Jovanić: „Kroz posao sam stekla samopouzdanje“

Kada govorimo o influenserima čiji rad reovno prate svi članovi naše redakcije, Dunja Jovanić zauzima najvišu poziciju. Fashion bebu ne volimo samo zbog njenog jedinstvenog modnog izraza i korisnih beauty saveta koje redovno deli već pre svega zbog njene harizme i duhovitog sadržaja koji nam redovno izmamljuje osmehe. Naše mišljenje deli i više od 324 hiljada njenih Instagram followera, koji svakodnevno prate njen rad.
Jedna od najuspešnijih domaćih influenserki pre godinu dana osnovala je i brend BÉBÉ by Dunja koji je za kratko vreme postao omiljen među ženama koje vole loungewear komade. Upravo je prva godišnjica ovog brenda bila povod za naš razgovor sa Dunjom, koja nam je otkrila šta je po njenom mišljenju najvažnije za uspeh, koliko se posao influensera razlikuje od posla u tekstilnoj industriji, kako vidi svoj brend kroz nekoliko godina i kako izgleda jedan njen dan.
U Instagram objavi povodom prve godišnjice brenda BÉBÉ by Dunja napisali ste da su ideja za osnivanje brenda i logo postojali mnogo ranije. Koje su se to kockice sklopile 17. marta prošle godine pa ste odlučili da se upustite u ovu avanturu?
– To je tačno – logo i ideja za brend postojali su mnogo pre 2021. Bila sam na korak do lansiranja svog brenda 2019. godine, iako je on podrazumevao neke potpuno drugačije proizvode. Kockice koje su se sklopile nisu baš bile kockice, već vrata – vrata na koja sam pokušavala da kucam nisu se otvarala i u tom momentu sam shvatila da to možda nisu moja vrata, da treba da pokucam na neka druga. Tako sam prošle godine, 17.marta, konačno pokucala na ta, prava, vrata i po prvi put, posle mnogo godina, zaista sam se vodila svojim istinskim osećajem i evo gde me je doveo.

Kakvim ste se reakcijama nadali, a kakve su vas sačekale? U kom trenutku ste shvatili da će BÉBÉ by Dunja priča biti mnogo više od sporadičnog lansiranja komada sa vašim potpisom?
– Ono što sam shvatila kao najvažniju stvar u poslu jeste da dobre stvari možete napraviti samo ukoliko ih započnete sa mnogo ljubavi. Pre 10 godina započela sam svoj blog iz ogromne ljubavi, ne misleći da će mi to ikada doneti ikakvu finansijsku korist i tako sam ušla i u priču sa brendom. Imala sam želju da preko pidžama i loungewear komada, na neki način, budem bliža svojim pratiocima. Plan je bio da lansiramo tri proizvoda, pa da vidimo šta i kako odatle. Nikada se nisam nadala da će se brend razviti ovom brzinom i da će doživeti toliki uspeh. Rekla bih da je BÉBÉ daleko više od proizvoda sa mojim potpisom, to je potpuno nova dimenzija kroz koju mogu da izrazim svoju kreativnost i da svoju ljubav prema modi, jednostavnim krojevima i pidžamama prenesem na svoje pratioce.
Koliko vam je iskustvo u poslu influesera pomoglo u izgradnji sopstvenog brenda, a koje stvari ste morali da učite?  
– Iskustvo u poslu influensera mi je mnogo pomoglo u izgradnji mog brenda, zato što su moje društvene mreže bile platforma koja je potpomogla startu brenda, ali je takođe bilo mnogo onih stvari sa kojima sam se prvi put susrela. Tekstilna industrija je za mene bila jedna velika nepoznanica i svakodnevno učim kako funkcioniše. Što se tiče same promocije proizvoda, u tome sam već imala mnogo bolju osnovu, s obzirom na to da i sama imam svoju platformu.

Već godinu dana ste devojka koja vodi dva veoma zahtevna posla, da li vam je naporno da uskladite sve obaveze? Kako izgleda jedan vaš dan?
– Ukratko, moji dani su dosta naporni, ali ono što je veoma bitno jeste da kada legnem u krevet, ja sam srećna i kada ustajem ujutru, ustajem sa osmehom na licu, spremna da pokidam taj dan. Veoma je izazovno voditi dva odvojena bisniza koja se, u nekim segmentima, prepliću, pogotovo zbog toga što za sve to vreme treba da budem aktivna na mrežima i da nudim onaj sadržaj zbog kog me moja publika prati. Sve u svemu, najkraće rečeno, moj dan je jedan roller coaster, gde se prepliću najrazličitije obaveze – od onih kreativnih, do administrativnih, pa do onih neočekivanih, ali uživam u svakom danu i to je ono što je najbitnije.
S obzirom na to da je još uvek mart – mesec tokom kojeg se najčešće govori o položaju žena i (ne)ravnopravnosti između polova, kakvo je vaše iskustvo? Jeste li se susretali sa predrasudama kao mlada žena u svetu biznsa?
– Meni je često veća prepreka bila to što sam mlada, nego to što sam žena, pogotovo zato što sam imala sreću da izaberem profesiju u kojoj su žene i te kako dominantne. S obzirom na to da ljudi često kažu da izgledam mlađe nego što jesam, nekada mi je bilo jako teško da ljude ubedim da sam vrlo ozbiljna u poslu, pogotovo sada kada sam počela svoj put i u tekstilnoj industriji. Ljudima je trebalo mnogo vremena da shvate ozbiljnost mojih namera, kao i moju posvećenost, ali ruku na srce, sve je to škola i nikada nisam imala neka izrazito ružna iskustva.

Smatrate li tačnim stav po kome je ženi za uspeh potrebno da bude izuzetna dok je muškarcu dovoljno da bude prosečan?
– Sve zavisi od osobe do osobe. Ja sam žena kojoj je jako bitno da bude samostalna, uspešna i samim tim ispunjena, ali ne da bih mogla da se utrkujem sa muškarcem, već zato što meni to donosi zadovoljstvo i samopouzdanje i definitvno da je ovaj posao doprineo da imam daleko više samopouzdanja nego što je to ranije bio slučaj. Smatram da koliko je žena izvanredna, isto toliko treba da bude i muškarac.
Da se vratimo na priču o brendu, da li trenutno pripremate nešto novo?
-U pripremi je nova swimwear i beachwear kolekcija, proširujemo kolekciju i pravimo klasične i manje klasične komade koje će svaka devojka i žena moći da ponese. Naravno, uveliko radimo na jesenjoj i zimskoj kolekciji i jedva čekam da čujem feedback od ljudi.
U kom pravcu biste voleli da se razvija vaš brend? Kako vidite BÉBÉ by Dunja kroz godinu dana, a kako kroz 5 ili 10 godina?
– 10 godina u ovom poslu me je naučilo jednoj stvari, koja je možda i najvrednija lekcija koju sam dobila kroz ovaj posao, a to je da slušam sebe i svoj osećaj, a to vrlo često znači rizikovati i testirati tržište, tako da sve ovo vreme ja zapravo testiram tržište i slušam i gledam reakcije ljudi, pokušavajući da shvatim šta je ono što na tržištu fali i šta je to što ljudi žele. Ne volim da prognoziram budućnost, ali svoj brend kroz nekoliko godina želim da vidim kao vodeći loungewear brend u regionu.

Intervju: Ivana Nikolić
Foto: Privatna arhiva

Podeli

Scroll to Top