Pre osam godina u Francuskoj je donet zakon po kome su časopisi u obavezi da jasno obeležavaju sve fotografije ljudskog tela koje su prošle bilo kakve korekcije u photoshopu, a istim zakonom propisan je i minimalni indeks telesne težine koje manekenke moraju da imaju da bi reklamirale proizvode. Na ovaj način, Francuzi su želeli da stanu na put nametanju nerealnih standarda lepote zbog kojih se veliki broj mladih u toj zemlji suočavao sa anoreksijom i bulimijom.
Danas, nerealne standarde lepote više ne nameću modni časopisi već društvene mreže na kojima je upotreba filtera toliko uzela maha da mnoge osobe na fotografijama na svojim profilima izgledaju potpuno drugačije nego u realnom životu. Ta iskrivljena slika, koja se svakodnevno promoviše, ostavlja velike posledice na mentalno zdravlje mladih, o čemu postoje brojne naučne studije, a Francuska će po svemu sudeći biti prva zemlja koja će stati na put ovom trendu. Naime, njihov ministar ekonomije, finansija i indsutrijskog i digitalnog suvereniteta, Bruno Le Maire, izjavio je da će predložiti zakon po kome će svi influenseri na društvenim mrežama morati jasno da naznače da su koristili filtere ili photoshop ispod svake fotografije. Istim zakonom, influenserima će biti zabranjeno da reklamiraju estetsku hirurgiju.
– Na ovaj način ćemo ograničiti destruktivne psihološke posledice za korisnike društvenih mreža. Promocija estetske hirurgije preko influensera takođe će biti zabranjena. Želeo bih da naglasim da ćemo imati nultu toleranciju za sve influensere koji ne poštuju zakon. Više nema kršenja pravila – napisao je Bruno Le Maire na Twitteru.
Podsećamo da u Francuskoj, ali i u većini zapadnih zemalja, odavno postoje propisi po kojima svaka reklama na društvenim mrežama mora biti jasno naznačena kako bi pratioci znali da je to plaćena objava, a ne vlastito iskustvo. Ovo pravilo svi poštuju jer su propisane kazne i za influensere i za brendove veoma visoke pa niko ne želi da dođe u situaciju da ih plaća.
Tekst: INJournal magazin
Foto: Instagram (@jeannedamas)