Gđa Mirkov je novo mesto za osvedočene sladokusce

U maloj i ušuškanoj ulici 22. oktobar u Zemunu od nedavno je počela sa radom poslastičata Gđa Mirkov koja svojim gostima nudi delicije od najfinijih testa i kremova. Osvedočeni sladokusci već su dobro upoznati sa konceptom ovog brenda koji je najpre bio radionica iz koje su poslastice svakodnevno „odlazile“ na različite adrese. Iza čitavog koncepta stoji vlasnica Nina Babić koja je uz pomoć arhitekte Filipa Zarića uspela da stvori bajkovit prostor ispunjen rustičnim detaljima od kojih svaki ima svoju priču.

1gm 23317

– Prvobitna ideja bila je da radionicu prebacimo na donji Dorćol. Ali, nakon nekih problema, sasvim slučajno sam pronašla ovo mesto. Malo zavučeno, ali sa divnom energijom i fantastičnim pogledom na park – otkriva nam Nina koja dodaje da joj je bilo jako važno da novi prostor uredi u skladu sa već izgrađenim identitetom brenda:
– Enterijer je integralni deo onoga što vaš brend predstavlja i ljudi to shvataju odmah, „iz stomaka“. Prostor je mali i obuhvata i našu proizvodnu radionicu koja je od maloprodajnog prostora odvojena belim klizećim vratima, koja su ujedno i moj omiljeni deo enterijera. Blistavo bela fasada i tamno sivi pod malog dvorišta na ulazu, izlog na kome se nalazi samo jednostavni logo i visoka pink torta kao jedina dekoracija, mogla bi vas navesti da pomislite da se nalazite u nekom drugom gradu na nekom drugom kraju Evrope. Autor enterijerskog rešenja je Filip Zarić. On je jako talentovan, kreativan čovek koji mi je dopustio da na njega sručim svašta, ideje koje su često bile i kontradiktorne. Ali, kad se sve to profiltriralo, ostao je svetao, jednostavan, ali topao i nepretenciozan enterijer sa puno ličnih detalja od kojih svaki za mene ima specifično značenje.

11gm 23317

Iza kliznih belih vrata krije se radionica u kojoj se svaki kolač ili torta prave ručno. Biraju se namirnice proverenog kvaliteta i u skladu sa godišnjim dobom, a ponuda je svedena na nekoliko poznatih francuskih klasika. – Akcenat je stavljen na kolače od choux testa i krofnice sa krckavom koricom od putera i braon šećera koje su nazvali šu – šu. U pitanju je igra rečima, od pâte à choux, laganog testa za princes krofne, eklere, profiterole… Naše šu-šu krofnice ispunjene različitim kremovima i ukrašene čokoladnim „beretkicama“ u raznim bojama, postale su pravi hit. Još ne uspevamo da odolimo i uživamo u tome da stvaramo nove kremove i ukrase. Dodatni, romantični razlog zašto smo im dali to ime je – ako hoćete da nekom tepate na francuskom, možete da mu kažete da je vaš „chouchou“ (šušu). Uz Paris-Brest i tart sa limunom, za njima vlada najveća potražnja – kaže naša sagovornica koja nam je otkrila kako su nastali recepti za ukusne Gđa Mirkov delicije:

2gm 23317

– Neke recepte sam pokupila iz francuskih knjiga, isprobavala i prilagodjavala našim sastojcima. Ali, nije sve ni u receptu ni sastojcima, nekad je tehnika mnogo važnija. Na primer, imate puno recepata za testa za tartove, sastojci su manje-više isti, ali rezultat zavisi od procesa, od toga kako tretirate te sastojke. U kuvanju, kao ni u ostalim kreativnim disciplinama, ne postoji apsolutna originalnost. Svi se mi inspirišemo tuđim kreacijama, filtriramo ih kroz sebe i dajemo nešto novo. Tako gledano, ništa nije samo naš recept – kaže Nina čije su ruke „umešane“ u svaku poslasticu:

4gm 23317

– Po ceo dan sam u kuhinji i moje ruke su u svemu. Stalno kontrolišem nešto što pravi neko drugi u timu i pravim testa i kremove, takva nam je podela rada. Mi nemamo veliki tim i svaki par ruku je važan. Osim toga, kad sam stvarala Gdju Mirkov, želela sam potpunu promenu. Nije mi bio cilj da se ponovo bavim konceptima i idejama kao u „prethodnom životu“ koji sam vodila u marketingu. Htela sam da moje ruke kreiraju opipljiv proizvod na koji će ljudi reagovati u trenutku.
Dobro promišljen koncept i odličan kvalitet proizvoda naišao je na veoma dobre reakcije, pa u poslastičaru Gđa Mirkov već dolaze stalni kupci koji jednom ili dva puta nedeljno uzimaju svoju „dozu“.
– Čeka nas još mnogo dokazivanja, ali je dobro znati da se prvobitna radoznalost pretvara u ponovljene kupovine. Za ovako male, artizanski postavljene biznise, lojalnost kupaca je najvaznija. Stvoriti brend je težak i komplikovan posao jer se uvek operiše na teritoriji emocija, ljudi uvek emotivno reaguju na brend. Ali, neophodan vam je proizvod konzistentnog visokog kvaliteta. Onima koje volite teže opraštate greške.

3gm 23317

6gm 23317

7gm 23317

8gm 23317

9gm 23317

10gm 23317

 

Naslovna fotografija: Višnja Jovanović

 

Podeli

Scroll to Top