Proleće je uvek idealno vreme da promenimo malo ambijent u kom živimo i da našem svetu dodamo nove boje i detalje. Ako ste u stalnoj potrazi za lepim komadima u kojima se umetnost spaja sa upotrebnom vrednošću onda će vaša nova omiljena adresa sigurno biti Topličin venac 9. U šarmantnom delu Beograda, prepoznatljivom po autentičnoj arhitekturi, smešten je novi lifestyle concept Midori & Maison, čiji je autor Ivana Mrđa. Okosnicu ponude ovog jedinstvenog prodajnog mesta čine komadi čuvenih svetskih brendova, koje do sada nismo imali priliku da vidimo u našem regionu, a iza kojih stoje neki od najboljih dizajnera enterijera. Svaki brend ima bogatu istoriju, ponikao je iz originalne ideje pa njihovi komadi predstavljaju prava mala remek-dela.
Ponuda je raznovrsna – od namještaja do velikog asortimana dekorativnih tapeta, lampi i drugih detalja koji će svakom domu dati jedinstveni pečat. Kako je nastao ovaj lifestyle concept razgovarali smo sa autorkom Ivanom Mrđom.
U jednom od intervjua u kome ste predstavljali lifestyle concept Midori & Maison, rekli ste da je ta ideja nastala preko noći. Šta ste te noći sanjali?
– Većina mojih ideja rađala se preko noci. Verovatno sve to ima veze sa činjenicom da mnogo sanjam. Ne sećam se šta sam te noći sanjala. Međutim, osvrnuću se na jednu od meni omiljenih rečenica Harukija Murakamija: Šta god bilo ono za čim tragate, neće se pojaviti u formi u kojoj ga očekujete. Tako se nakon svih mojih snova, ideja, učenja rodio concept Midori & Maison.
Ime Midori za vas ima posebno značenje, o čemu je zapravo reč?
– Midori je ime devojke iz meni omiljene Murakamijeve knjige Norveška šuma. To je knjiga koju sam nebrojeno puta čitala vozeći se železnicom u Tokiju. Čitam je još uvek, iznova, svaki put kada želim da u sebi probudim sve ono što me veže za Japan. Midori znaci zelena boja, daje se često devojčicama u Japanu jer simbolizuje ono što je dobro i zdravo.
Imali ste priliku da živite u nekoliko inostranih zemalja, među kojima je i Japan, koliko je to iskustvo oblikovalo vašu novu poslovnu ideju?
– Veoma sam zahvalna što sam imala priliku da živim u raznim krajevima sveta. Međutim, Tokio je grad za koji me vežu najlepše uspomene. Japan je zemlja u kojoj sam imala priliku da se iznova rodim i upoznam sebe sa svim svojim vrlinama i slabostima. Japan me je naučio disciplini i probudio u meni sve ono što sam bila, a nisam znala da jesam. Midori & Maison nastao je kao rezultat svega onoga što sam živeći u Japanu naučila o skladu i lepoti. Tamo kažu da lepota ne pruža radost onome ko je poseduje nego onome ko ume da je voli i da joj se divi. To su principi koji su utkani u sve što danas radim.
U vašoj ponudi su komadi brendova koji do sada nisu bili dostupni na tržištu u našem regionu, da li je bilo teško dovesti sve te kuće kod nas?
– Iskreno mi je drago što sam uspela da na jednom mestu okupim tako velika svetska imena iz sveta dizajna enterijera i lifestylea. Nije bilo jednostavno, ali je vredelo. Smatram da je Beograd grad koji zaslužuje velike stvari. Od onih sam koji veruju da će ponovo doći vreme kada će se više ceniti ono što znamo nego ono što imamo. Tada će mladim ljudima koji su spremni da se bore za svoje snove biti mnogo lakše da dobiju ono što im pripada. To su osnove zdravog društva koje ide u korak sa svetom.
Koji od brendova sa kojima sarađujete su vama najdraži?
– Veoma mi je teško da izdvojim bilo koga… Od Andrew Martina na čijim kolekcijama rade neki od najpoznatijih svetskih dizajnera enterijera, preko Flamana koji je odlikovan od strane belgijskog kralja za kvalitet i dizajn do čuvenog De Gourneya, proizvođača ručno oslikavanih tapeta, koji je u kolaboraciji sa brendovima poput Diora i Chanela. De Gourney uspešno sarađuje sa najvećim filmskim industrijama sveta a jedan od svakako njihovih najzapazenijih projekata jeste kolaboracija u holivudskom ostvarenju Veliki Getsbi po istoimenom romanu Francisa Scotta Fitzgeralda.
Koji su mali trikovi/saveti koje biste dali onima koji žele da na praktičan način da oplemene svoj dom?
– Kažu da je najveći luksuz kada čovek ima priliku da bude ono što zaista jeste. Tako je i kada je enterijer u pitanju. Veoma je važno da boraveći u svom domu imamo utisak da je naš dom upravo ono što smo mi sami. Dom se gradi kroz vreme. Ponekad samo jedna dobra knjiga za coffee table ili ram za omiljenu fotografiju može oplemeniti prostor i u njega uneti novu energiju.
Prošlo je više od tri meseca otkako je Midori & Maison otvorio svoja vrata, kako su Beograđani prihvatili ovaj koncept?
– Beograd je Midori & Maison dočekao širom otvorenih ruku. Veoma sam srećna i zahvalna zbog toga. To mi daje dodatnu satisfakciju da i sam concept raste i razvija se iz dana u dan.
Foto: Monika Pavlović