Razgovarali smo sa Jelenom Čejović Vukčević koja stoji iza brenda Bura.Bonaca

Ljubavi i mora nikad dosta – samo je jedan je od inspirativnih rukopisa sa Instagram profila Bura.Bonaca, koji se odavno nalazi na našem radaru. Za relativno kratak period ovaj brend pronašao je put do velikog broja ljudi na Instragramu, ali i do njihovih (i naših) domova. Iza čitave stoji Jelena Čejović Vukčević, magistarka pravnih nauka koja nam redovno šalje najlepše razglednice iz Bokokotorskog zaliva. Fotografije sa obale mora kasnije pretvara u printove kojima dodaje jednostavne, rukom ispisane poruke, koje nas inspirišu da živimo more tokom cele godine. Mi smo odlučili da je pitamo kako je nastao brend Bura.Bonaca, odakle crpi inspiraciju i kakvi su njeni planovi. Evo šta name je sve rekla.

Jelena Čejović Vukčević

Kada i kako se javila ideja da svoj doživljaj mora prenesete putem Instagram profila i printova?
– Tokom kovida, kada sam živela u Beogradu. Nemogućnost da odem kući, na more, stvarala mi je veliki pritisak. Onda sam se okrenula oko sebe i shvatila da se i moje okruženje oseća slično. Ne pravi veliku razliku to što je za mene more asocijacija na dom, već što svi iz mora crpimo taj osećaj mira. Punimo baterije, i spremamo se za nove radne pohode. U teškim trenucima, inspiracija je najveća.
Imala sam veliku bazu fotografija, i odlučila sam da prijateljima poklonim more. I ne samo to, napisala sam poruku, inspirisana potrebom da možda prvo sebe utešim, a onda i da pružim malo spokoja svojim prijateljima.
Pokloniću ti more,
jer stalno razmišljam koliko smo na moru prisutni, i silno želim da uvijek živimo trenutak,
ma kakav god on bio Pokloniću ti more,
tamo je i nevrijeme predivno Pokloniću ti more, jer je mirna luka I tvoja, i moja
Upakovala sam ovaj dar u ručno rađeni koverat, i poklonila im. Nedugo zatim, dobila sam vetar u leđa, i odlučila da napravim Instagram profil.

Kako nastaju vaše fotografije koje kasnije pretvarate u printove?
– Tada, na početku, koristila sam bazu već postojećih fotografija. A onda, vremenom, fotografisala bih kad imam inspiraciju. Potražnja za printovima je rasla, a samim tim, budući da sve radim sama, često ne ostaje mnogo vremena za stvaranje. Kada ima slobodu ‒ čovek se u njoj lako izgubi. Najteže je samom sebi postavljati pravila. Ali, dobrom organizacijom, i prateći instikte, uvek se vratim stvaranju.
Rukopisi na printovi takođe su vaši. Šta vas najviše inspiriše?

– U opisu profila piše Delići mora i duše. Ti natpisi čine da oslobodim ono što se dešava unutar mene. Beskrajno me raduje što moja emocija snažno dopire i do drugih, i čine da u lepim, ali i ružnim trenucima, osoba koja gleda fotografije i čita natpise oseti neku vrstu olakšanja. Neretko se dešava da sa mnom i podele osećanja koja im printovi bude, priče, sećanja, želje. U dubinama duše pronalazim najveću inspiraciju.

Koja je vaša prva asocijacija na more?
– Bura, turbulentni vetar sa kopna, koji naglo menja smer i brzinu. Javlja se iznenada, bez najave. Bonaca, kao potpuno mirno more. Tišina, bez vetra.
More mi iznova i iznova pruža priliku da budem bliže sebi. Da rastem. Menjam se. Da prihvatam različitosti koje se i u meni dešavaju, da ih posmatram kao prilike za promenu i sazrevanje.
Bura ili bonaca? Šta više volite?
– Podjednako ih volim. Čini mi se da je moj karakter bliži buri ‒ toj silini, snazi koja često i umara. Posle nevremena, sve je uvek lepše. Čistije. Težim ka tome da češće doživljavam bonacu.

Osim ilustracijama, čime se još bavite?
– Dugo mi je trebalo da prihvatim sebe kao fluidnu ličnost koja se nakon svakog novog iskustva menja. Samim tim, i ono čime se bavim podložno je mojim unutrašnjim promenama.
Po vokaciji sam magistar pravnih nauka. Postojao je period kada sam u struci radila puno radno vreme, a onda sam se otvorila prema kreativnom, stoga je i život pratio taj ritam, prihvatajući novi smer moje ličnosti. Uskoro, sve više se dešavaju poslovne prilike u oblasti fotografije, digitalnog marketinga, grafičkog dizajna, a poslovi vezani za struku postali su part-time. Predstavnik sam jedne italijanske organizacije koja se bavi međunarodnim usvajanjem dece. Pored brenda Bura.Bonaca, koji vodim sama, pokrenula sam i modni brend sa Milicom Novaković, koji je još uvek u fazi razvoja.
Često sebi zadajem previše, i premda svaki rad iz ljubavi doživljavamo kao nešto lako, fizički je nemoguće postići baš svaku zamisao koja dolazi iz kreativne strasti i zanosa. Verujem da ću u budućnosti sarađivati sa više ljudi, jer obožavam timski rad.

Pored printova, tu i razglednice i cegeri. Da li uskoro možemo da očekujemo još noviteta?
– Nedavno sam u saradnji sa sa crnogorskim brendom Shimmpo, lansirala prvu ograničenu seriju šoljica za kafu. Tokom marta očekujem drugu seriju. Što se tiče drugih proizvoda, ne bih za sada ništa otkrivala. Pozivam vas da pratite @bura.bonaca Instagram stranicu!
Za kraj, koliko je važno da provodimo vreme na moru?

– Čini mi se kao da sam kroz prethodna pitanja već odgovorila i na ovo. Na Instagramu me prati mnogo ljudi koji ne žive na moru. Ne mogu reći da je važno provoditi što više vremena na moru, jer ako ne živimo na moru, nismo u prilici. Ono što mislim da je važno, bez obzira na to gde smo, da podsećamo sebe da budemo prisutni, koliko god je to moguće. Svi volimo vreme provedeno uz more baš zbog toga što tada ultimativno živimo baš taj trenutak.
Zato, gde god da smo ‒ neka nas misao o moru podseća na važnost trenutka u kom smo sasvim tu.

Intervju: Kristina Blagojević
Foto: Instagram (@bura.bonaca, @malicovekk)

Podeli

Scroll to Top