Nevena Ivanović: Oduvek sam sanjala da u Londonu predstavim svoj rad

Dvadesetpetogodišnja dizajnerka Nevena Ivanović svoj modni san počela je da stvara još kao tinejdžerka kada su je inspirisala afrička plemena, a posvećenost i strast sa kojom radi prepoznatljiv je u svakom njenom komadu. Kvalitet originalnih odevnih predmeta sa potpisom njenog brenda Neo Design modni stručnjaci u našoj zemlji odavno su prepoznali zbog čega je njen rad nailazio na nagrade i odlične kritike, a ove jeseni svoju viziju mode imaće priliku da pokaže u publici u Velikoj Britaniji.

1ni 3517

Nevena je pobednica prvog Fashion Scout SEE – Southeast Europe Fashion Showcase konkursa, u organizaciji Belgrade Fashion Week-a, na kome su se takmičili dizajneri iz Slovenije, Makedonije, Hrvatske i Srbije. Ona će tokom London Fashion Week-a, u okviru programa Ones To Watch na septembarskom izdanju Fashion Scout-a, predstaviti svoj rad, a u iskrenom razgovoru otkrila nam je šta očekuje od te prilike i kakve su njene ambicije.
Jeste li se nadali trijumfu na Fashion Scout SEE – Southeast Europe Fashion Showcase konkursu?
– Verovala sam u ono što radim, ali s obzirom na to da je bila jaka konkurencija i da su takmičili dizajneri iz čitavog regiona, nisam imala velika očekivanja. Kada su nakon celodnevnog žiriranja, na reviji saopštili da sam pobedila obuzele su me emocije. Što zbog umora, što zbog duge neizvesnosti, samo sam počela da plačem. Uz mene je bila moja prijateljica i model Marijana Stracenski koja mi je, kroz suze, prva čestitala, a i prijatelji koji su sedeli u publici delili su slične emocije.

3ni 3517

Šta je bila vaša vodeća inspiracija za novu kolekciju?
– Kolekcija je inspirisana Hazarskim rečnikom Milorada Pavića. S jedne strane, način na koji je ta knjiga napisana da može da se čita na mnogo načina, bio mi je ideja vodilja da napravim kolekciju koja je poput skulpture i da, takođe, može da se sagledava sa mnogo strana i da se doživi sa mnogo različitih načina. Kod mene je uvek prisutna multifunkcionalnost i višeobličnost stvari koje pravim. Tako se moji komadi prilagođavaju i menjaju u zavisnosti od načina na koji se nose, jer postoje delovi koji mogu da se skidaju i dodaju. To je koncept na kome sam zasnovala čitav brend, ali sam ovog puta vezala za pomenutu knjigu koja govori o Hazarima, nomadskom narodu koji je po legendi putovao od Volge ka Balkanu i ovde se nastanio. Ispirisao me je njihov put, predeli kroz koji su prošli, ali i njihova narodna nošnja koja je nastala pod uticajem svih naroda koje su upoznavali na tom putu. Tako je moja kolekcija moderna rekonstrukcija hazardske nošnje, uz elemente naše narodne nošnje, zatim osmanske, crnogorske i bugarske. Sve te nošnje sam pokušala da kroz dekonstrukciju razdvojim na komade koje ću kasnije kombinovati na novi, rekonstruktivni način.

6ni 3517

Kakva su vaša očekivanja od London Fashion Week-a?
– Pre svega, London je jedan od gradova u kome sam uvek želela da predstavim svoj rad. Moja ideja je da moje inspiracije putuju kroz razna podneblja i narode, a da ja kasnije sa tim proizvoidima, takođe, obilazim različite zemlje. Na tom putu, London je jedna važna stanica, a pojavljivanje u okviru Ones To Watch programa biće veliki test jer ću imati priliku da vidim da li moja moda može da bude prepoznata od strane stručnih ljudi koji se bave mladim talentima. Ta vrsta publiciteta najznačajnija je za dizajnere, jer svi mi pravimo odevne komade za ljude te je medijska izloženost jedna od najbitnijih stvaki.
Kada govorimo o medijima, vaši modeli su se već našli u prestižnom Vogue Italia, koliko je to značajno za vašu karijeru?
– Mnogi dizajneri sanjaju o tome da se njihovi modeli nađu u Vogue-u ili Elle-u, a ja sam oduvek skupljala te časopise, iako nisam ni pomišljala da mogu da se nađem na njihovim stranicama. Sada kada se desilo, smatram da je to, uz nagradu i pojavljivanje na London Fashion Week-u, kao šlag na torti koji je upotpunio čitavu priču.

5ni 3517

Kakve su vaše ambicije?
– Moja ideja je da radim na novim kolekcijama i na njihovoj prezentaciji kako bi što veći broj ljudi upoznala sa idejom Neo dizajna. Volela bih da se brend razvija tako da imam mogućnost da zaposlim desetak ljudi u svom ateljeu i da možemo da stvaramo unikatne odevne komade. Smatram da su ljudi prezasićeni komercijalnom modom, jer su svi počeli da liče jedni na druge, pa bih volela da oni koji se odluče da nose komade mog brenda imaju mogućnost da ponesu nešto što nema baš svako. Takođe, ubuduće ću se baviti istraživanjima u oblasti tekstila sa ciljem da počnem da proizvodim odeću od održivih materijala. U današnje vreme nije dovoljno da postoji samo tkanina od koje ćemo sašiti odevni predmet već je potrebno da utičemo na svoje okruženje i da budemo ekološki osvešćeni.

2ni 3517

4ni 3517

Naslovna fotografija: Milenko Miklja
Foto: Promo

Podeli

Scroll to Top