Otkako se pojavila na domaćoj modnoj sceni, dizajnerka Nina Rajak privukla je pažnju avangardnim kreacijama koje su uvek išle korak ispred svog vremena, a koje danas nose kako naše zvezde, tako i značajna imena iz sveta mode. Uspešna dizajnerka obeležila je nedavno 10 godina od osnivanja sopstvenog brenda, a kao najlepši poklon za ovaj jubilej dobila je poziv da učestvuje na najvećoj modnoj manifestaciji do sada – Qatar Fashion United by CR Runway-ju, koji je organizovala čuvena Carine Roitfeld, a na kojoj su svoje kolekcije prikazali i svi najveći brendovi današnjice – od Prade, Gucci-ja, Valentina i Louis Vuittona do Diora, Saint Laurenta i Balenciage. Kako je manifestacija organizovana u okviru FIFA Svetskog prvenstva u fudbalu, Nina je dobila i jedinstvenu priliku da redizajnira fudbalski dres sa potpisom brenda Off-White. Ovaj dres nedavno je izložen i u Glavnoj ulici u TC Galerija, gde ova dizajnerka od nedavno ima svoje prodajno mesto (u okviru Belgrade Designers District-a), što je bio i naš povod za ovaj razgovor.
Upoznajte našu sagovornicu
Nina Rajak je 2010. godine diplomirala modni dizajn na prestižnom univerzitetu Istituto Marangoni u Milanu, a ubrzo je u italijanskoj presnonici mode predstavila svoju prvu kolekciju kože i modnih dodataka. Radila je za brendove Hugo Boss, Frenkie Morello, Mandarina Duck i Zegna Sport, a po povratku u Srbiju osnovala je sopstveni brend Nina Rajak Atelier, a potom i Nina Rajak Bridal.
Pred kraj prošle godine imali ste priliku da učestvujete na Qatar Fashion United by CR Runway-ju, kakvo je ti bilo iskustvo?
– Bilo je zaista nešto o čemu sam mogla samo da sanjam, ali mi je pored tog lebdećeg osećaja donelo mnogo vrednih biznis lekcija koje su me usmerie u potpuno novom pravcu. Način na koji se radi u inostranstvu, kvalitet organizacije, produkcije i profesionalnosti je impresivan, a meni je postavio neku sasvim novu dimenziju vizije poslovanja. Imala sam priliku da razgovaram sa Carine Roitfeld koja je znala za brend Nina Rajak, što je meni posebna čast, imajući u vidu koliko modnih kuća, magazina i biznisa stoji u njenoj biografiji. Od stejdža, 20 hiljada ljudi u publici, do top modela poput Adriane Lime i Alessandre Ambrosio koje su nosile te iste modele… Za nekoga kome je modni dizajn ne samo posao, već pre svega ljubav i život, ovakvo priznanje je ogromna potvrda i motivacija, naročito nakon decenije rada.
Kako ste dobili priliku da budete deo te manifestacije?
– Glavna menadžerka Carine Roitfeld poslala mi je mejl u kome mi je prezentovala čitavu manifestaciju i saopštila da su odabrali mene da predstavljam Srbiju. Iako u prvi mah nisam mogla da poverujem, morala sam vrlo brzo da se vratim u realnost i da sa svojim timom pripremim sve što je bilo potrebno u vrlo kratkom roku – deo ready-to-wear kolekcije i redizajn Off-White dresa za modnu pistu u Kataru.
Kakve su bile reakcije na vašu kolekciju? Postoje li komentari koji su vam posebno važni?
– Dobili smo ogromnu podršku pre svega naše publike, ali i klijenata i saradnika, posebno na društvenim mrežama, a i sami smo se potrudili da sadržaj sa ove manifestacije prenesemo na što kreativniji i autentičniji način – kroz popularni IG reels format i live videe. Iako sam beskrajno zahvalna na svim komentarima i rečima hvale, za mene je najveće priznanje činjenica da smo step-by-step prošli sve rigorozne procedure i krugove Carine Roitfeld – naime, mnogi odabrani dizajneri kreirali su i poslali svoje kreacije, ali one kasnije nisu bile prihvaćene za show.
Na toj manifestaciji učestvovala su sva važna imena u svetu mode, da li ste stekili neka zanimljiva poznanstva?
– Tako je, tu su bile sve velike modne kuće kao što su Prada, Saint Laurent, Versace, Dior, Burberry, Victoria Beckham, Valentino… ali moram da priznam da su mi lično značili najviše razgovori sa Carine i princezeom Al Mayassom.
Osim toga, dobili ste priliku da sarađujete sa brendom Off-White. Šta vam je donelo to iskustvo?
– Sarađivali smo u sklopu ove manifestacije. Ona se sastojala iz tri dela – prikaza ready-to-wear i bridal kolekcija, te Off-White revije na kojoj su 32 dizajnera iz celog sveta prikazala svoj redizajn Off-White dresa, specijalno kreiranog za ovu priliku. To je trebalo da prikaže raznolikost, jedinstvenost, ali i ujedinjenost zemalja koje učestvuju, a ja sam zaista uživala u čitavom procesu. Elementi crnog lateksa provlačili su svaki moj outfit za CR Runway, pa tako i Off-White dres, a kako je Off-White brend prepoznatljiv po inovativnom pristupu dizajnu, postigli smo savršen match.
Koliko vam znaci ovo iskustvo?
– Mogu slobodno da kažem da je kolaboracija sa brendom Off-White, koji se godinama unazad nalazi na listi najpoželjnijih, pored Gucci-ja, Prade, Louis Vuittona, Balenciage, i mnogih drugih, nešto što je postalo ključna i referentna tačka u našem dosadašnjem radu. Zato smo po povratku u Srbiju iz Katara odlučili da je ovekovečimo modnom kampanjom na koju sam posebno ponosna.
Kakvi su vaši planovi za 2023. godinu?
– Planovi su nam veći i ambiciozniji nego ikada (smeh). Krajem godine, otvorili smo prodajno mesto u Beogradu, u sklopu Designers Districta u TC Galerija, pa mogu da kažem da ćemo nastaviti da se širimo. Uskoro će brend dobiti svoj official website i fokus će biti na worldwide prodaji, a samim tim planiramo i veliki broj internacionalnih saradnji.
Koliko rada i trudna je potrebno da bi se ostvario uspeh u vašem poslu?
– Potrebno je voleti, želeti, raditi, overthinkovati i biti nepopustljivo istrajan 24/7, i to jedno 10 godina. Recimo da je to put koji ne bih preporučila svakome, ali onome koji u tome pronalazi svoju svrhu, kao ja, od malih nogu, samo bih poželela sreću i poručila da je, ipak, na kraju dana, sve moguće.
Da li uspevate da balansirate privatan i poslovan zivot ili vam je u posao na prvom mestu?
– U jednom trenutku, to je za mene postao ozbiljan izazov, ali sam širenjem svog tima, delegiranjem i poverenjem u svoje zaposlene, uspešno prevazišla i tu stepenicu u svojoj karijeri. I dalje žongliram, kao i svaka žena koja želi da bude posvećena i uspešna na oba fronta – u jednom trenutku moja deca su sa mnom na snimanju, dok jurim na probe u atelje, ali u drugom sam samo njihova i ne odgovaram na poruke i pozive. Sve je to život, i potrebno je samo pronaći dobar balans i način da nam ono što volimo što manje crpi energiju, a više nas njome hrani.
Kako se opuštate? Gde najbolje puniti baterije?
– Sa svojom decom, u njihovoj bezbrižnosti, radosti, neposrednosti, pogledima na svet… Vreme sa njima me uvek vrati sebi, baš kao i sa mužem, sestrama i roditeljima, u svom rodnom gradu (Subotica). Ma koliko daleko u životu odmakli, nikada ne treba zaboraviti vratiti se nekoliko koraka unazad i uhvatiti za ruke one koje voliš. To je nešto što ne prolazi i nema cenu.
Intervju: Ivana Nikolić
Fotografije kampanje: Penomedia
Fotografije Nine Rajak: Mirko Tabašević