Razgovarali smo sa Tatjanom Ostojić, kreatorkom prve dizajnerske Superhero kolekcije

Pred kraj prošle godine, kompanija Mastercard i dobrotvorna organizacija Nurdor pokrenule su superhero.rs platformu za online donacije namenjenje za lečenje i oporavak dece obolele od raka. Tim povodom lansiran je i Superhero modni brend, čiji je cilj stvaranje potpuno novog i održivog načina prikupljanja sredstava, kako bi se dugoročno pomoglo malim superherojima koji se bore s opakom bolešću. Pet meseci kasnije, ovaj brend dobio je prvu dizajnersku kolekciju, iza koji stoji naša mlada dizajnerka Tatjana Ostojić. Tim povodom sa Tatjanom smo razgovarali o njenoj saradnji sa Superhero brendom, ali i o životu na relaciji Beograd – Milano i radu u modnoj kući Versace.

Kako je došlo do saradnje sa brendom Supehero?
– Primetila sam Superhero kampanju još tokom zime i skrenula mi je pažnju estetika, pre svega, a potpom me oduševila i ideja i lakoća funkcionisanja same platforme. Iskreno, vrlo sam se obradovala kada me je kontaktirao kreativni tim iz kompanije Mastercard i agencije Preventer. Tražili su dizajnera za drugu kolekciju Superhero brenda, a koja bi bila prva dizajnerska kolekcija. U svom radu sam vrlo uočljivo bila inspirisana Sci-Fi filmovima, stripovima i superherojima. Čak je i jedna od mojih prethodnih kolekcija nosila naziv Super Charlie, a bila je inspirisana fiktivnom heroinom, tako da sam verovatno zato skrenula pažnju timu koji stoji iza Superhero ideje.
Kako je izgledao kreativni proces? Čime ste bili inspirisani tokom stvaranja ove kolekcije?
– Kao što i sam naziv kaže superherojima. Želela sam da prenesem stripovsku, herojsku atmosferu na odeću koja je nosiva u realnom životu. Kao što su i ljudi koji žive u realnosti i nose Superhero komade heroji, jer time pomažu deci oboleloj od raka.
Kreativni proces je bio vrlo spontan i prirodan jer sam, što se tiče teme i inspiracije, bila na dobro poznatom terenu. Mastercard i Nurdor su mi dali jasan zadatak, ali i potpuno poverenje i prilično brzo smo došli do željenih modela i aktuelne kolekcije.

Imate omiljene komade u ovoj kolekciji?
– Imam nekoliko omiljenih komada. Definitivno su to duksevi Super Mint i Super Red zbog printa, koji smo izveli na njima i kolorita, kao i crveni mantil Kryptonite, koji je vrlo efektan. Zanimljivo je da su sva tri komada uniseks.
Koliko vam lično znači što imate priliku da date doprinos Nurdor organizaciji?
– Veoma mi je značilo što svojim radom mogu da doprinesem ovako humanoj ideji. Mastercard je sa Superhero modnim brendom napravio zaista potpuno nov način doniranja, koji je održiv i neizmerno sam srećna što sam baš ja prva angažovana dizajnerka.
S obzirom na to da su u modnom svetu neretko glavni ciljevi estetika i novac, veoma mi je prijalo da izadjem iz tih klasičnih okvira i radim nešto što ima plemenitiju svrhu. Volela bih da postoji više ovakvih projekata u kojima se kombinuje lepo i plemenito.

Jedan od najzanimljivih podataka iz vaše biografije je rad u dizajnerskoj kući Versace, kako je došlo do saradnje sa tim brendom?
– Moj portfolio je dospeo do HR-a modne kuće Versace preko univerziteta na kom sam završila master studije – Politecnico di Milano. HR mi je poslao email i pitao me da li sam raspoložena za interviju, na šta sam naravno brže bolje odgovorila da jesam. Proces intervijua je prošao uspešno, pa sam se ubrzo našla u kancelariji.
Kako izgleda rad u tako velikom dizajnerskom brendu?
– Verovatno na prvi pogled glamurozno, ali se glamur veoma brzo demistifikuje i na kraju dana to je ozbiljan posao koji zahteva mnogo predanosti. Kada saberem sve utiske, rad u takvom brendu je izuzetno pozitivno iskustvo.
Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili kroz to iskustvo?
– Da se do dobrog rezultata stiže isklučivo uz mnogo rada i ljubavi prema poslu. Ne postoje nikakve druge prečice.

Zbog čega ste ipak odlučili da se posvetite radu na sopstvenom brendu?
– Brend sam osnovala nekoliko godina pre odlaska u Milano. Nikada nisam ni razmatrala ideju da odustajem od sopstvene modne linije, jer tu imam najviše prostora da ispoljim svoj lični univerzum i estetski identitet.
Kako izgleda vas život na relaciji između Beograda i Milana? Šta vam iz Italije najviše nedostaje kada ste u Beogradu i obrnuto?
– U Beogradu mi nedostaju lagodan, veseli i mediteranski duh Italije. Po mom mišljenju, Italijani poseduju dozu neosnovanog optimizma, koji ume povremeno da nervira, ali i u isto vreme unosi osećaj bezbrižnosti. Sa druge strane, u Italiji mi nedostaje beogradski cinizam i, naravno, porodica i prijatelji.
Gde vidite sebe u budućnoti?
– Radeći na kreativnim projektima, po mogućstvu što češće ovako humanim kao što je Superhero.

Tekst: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: Braca Nadeždić
Fotografije kolekcije: Dušan Milenković

Podeli

Scroll to Top