Pre skoro tri godine, voditeljka Marija Kilibarda lansirala je sopstveni brend nakita KI, a njena prva kolecija Lavirint brzo je pronašla put do velikog broja žena. Nakon nešto duže pauze, početkom godine predstavila je drugu kolekciju Present, koja nosi jednako snažnu simboliku a inspirisana je pismom koje joj je napisao kolega Slavko Beleslin o moći sadašnjeg trenutka. U međuvremenu, Marija je započela saradnju sa zlatarom Stefanović 1886 pa se njen nakit sada izrađuje od plemenitih materijala zbog čega je njegov rok trajanja praktično neograničen. Tim povodom sa Marijom smo razgovarali o moći sadašnjeg trenutka, ali i o tome kako se snašla u preduzetničkim vodama i o novim poslovnim planovima.
Nedavno ste promovisali svoju drugu kolekciju nakita, jeste li zadovoljni prvim reakcijama?
– Apsolutno jesam, ali zaista sam takve rekacije i očekivala:) Kažu da upravo očekivanja najčešćce umeju da nas povrede, ali verovala sam u snagu simbolike, u kvalitet izrade, u lepotu kolekcije. Znala sam da komplimenti neće izostati.
Na promociji ste rekli da vas je za novu kolekciju inspirisao kolega Slavko Beleslin. Na koji način?
– Čovek mi je doslovno ugurao “pin” u ruke. Napisao mi je očaravajuće pismo o važnosti sadašnjeg trenutka i dao predlog jednostavnog simbola, koji nam je svima konstantno pred očima. Nismo ga videli u juvelirskoj upotrebi, sve dok nisam otišla kod dizajnera i rekla šta i kako želim da mi izradi. I bi Present.
Za razliku od prethodne, ova kolekcija izrađena je od srebra i zlata, koliko vam je taj momenat bio inspirativan?
– Zaslužila je da bude od plemenitih metala. Postojana! Želim da moj nakit bude dostupan većem broju žena, ali takođe želim da im bude trajan! Opciju pozlate sam lako izbcila iz svih planova. I prethodna kolekcija se sada izrađuje iskljućivo od zlata i srebra.
Kada ste osvestili moć sadašnjeg trenutka i koliko vam je to promenilo život?
– Uglavnom kada sam se nalazila pod jakim emotivnim nabojem, ljubavnom zanosu, na nekom intenzivnom energetskom talasu i kada nisam razmišljala o tome šta će biti za minut ili sutradan. Kada bih sebi rekla, stani tu, udahni i osećaj. Često mi se to desavalo pred nekim prirodnim pejzažima koji lepotom oduzimaju dah, a ja bih brže bolje želela da ovekovečim forografijom, umesto da ćutim, gledam i upijam. To su momenti kroz koje sam učila. Takođe, kroz tehnike disanja i jogu i na kraju, kada sam naučila da kvalitetno budem sama. Osećaj prisutnosti je retka pojava danas. Distrakcije su 360 stepeni oko nas. Zato verujem da svako od nas može da se otrgne tome, samo ako osvesti da treba i da je važno, i onda trenira svoj um i duh. Teško je, ali su benefiti neprocenjivi.
Prošlo je više od dve godine od lansiranja vaše prve kolecije, što je relativno dug period. Zbog čega ste čekali tako dugo na novu kolekciju i šta ste radili u međuvremenu?
– Zapravo, u maju će biti tri godine kako je brend zaživeo i od izlazka kolekcije Lavirint. Nisam želela da sledeće što budem izbacila, bude “konfekcijska” kolekcija, već da ima noseći simbol i bude autentična i sa jakim narativom. Valjda sam pustala idejama da dišu, ali svakako nijedna nije bila adekvatan nastavak priče koju je pricao Lavirint. Plus, radila sam svoju autorsku emisiju. Televizija je imala prioritet i eto. Zato se odužilo. Ipak, ne zalim, jer je prava stvar došla u najboljem mogućem trenutku.
Kako biste voleli da se u budućnosti razvija brend KI?
– Volela bih za početak, da ne prođe ovoliko vremena do naredne kolekcije:) Stiže dopuna kolekcije Present i spremni smo za proleće i leto, u tom smislu. Sledeći korak jeste prodajno mesto u Beogradu, i tu imam ogromnu podršku mog prozivođača – zlatare Stefanović 1886, budući da kao ljudi od struke i sa najdužom tradicijom kod nas, imaju nekoliko prodajnih objekata. Cilj mi je da se povezujemo sa ženama kroz naše simbole. Da do njih dolaze poruke koje KI priča. Da našom estetikom i kvalitetom ulepšavamo svakodnevicu damama, koje nam za to daju priliku. Da vole da daruju voljenima naš nakit. Da ne pratimo slepo juvelirske trendove, već da budemo vođeni time da plasiramo originalne, sofisticirane, lepe komade. To je onaj najlepsi, kreativni deo. Lično, šizim od fiskalizacije, računovodstva, tehničkih stvari uopšte. Pokušavam da savladam E commerce i to mi ne ide loše:) Sve je to neodvojivi deo u građenju jednog brenda i podizanju poslovanja. Mora stalno da se uči i u preduzetništvu nema radnog vremena. Sve vreme se radi. To sam takođe usvojila. Ali, ja kao vlasnik biznisa, diktiram dinamiku. To mi se dopada:)
Da li vam je teško da uskladite televizijki sa dizajnerskim poslom?
– Bilo je ranije, ali sada sam napravila velike sistemske promene i biće sve organizovanije i lakše uklopivo.
Kako ste se snašli u preduzetničkim vodama?
– Imam poseban elan, veliku strast i dovoljno kapaciteta da od ovoga napravim lepu, konstantnu priču, sa potencijalom za širenje. Otvorena sam i spremna za nova učenja. Imam fantastične saradnike. Marljive, posvećene i darovite. Rekla bih – jedan novi, odličan start.
Intervju: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: Alex Dmitrović
Foto: Penomenia