Kad hobi postane posao, onda više nikad ne morate da radite. Ovako bi ukratko glasila priča beogradske beauy edukatorke Tamare Ćosić koja je svoju ljubav prema make-upu najpre usavršila u školi Dragana Vurdelje, a potom je imala priliku i da radi kao beauty trener u kompaniji Avon. Kroz svakodnevno druženje sa ženama shvatila je koliko je svakoj od njih bitno da nauči osnove make-up kako bi znala da pravilno izabere proizvode i našminka svoje lice. Vođena time organizovala je „Malu školu šminkanja“ u kojoj sve zainteresovane dame mogu da nauče da naglase svoju prirodnu lepotu.
Kako je nastala „Mala škola šminkanja“?
– Mala škola šminkanja (koja još nosi radni naziv) nastala je potpuno slučajno jer su me mnoge devojke i žene pitale kako da nanesu određeni proizvod, šta da kupe i da li bih mogla da ih naučim da se bolje same šminkaju. Tada sam shvatila da je profesionalno šminkanje jednokratno rešenje za ponekad, a da žene žele da izgledaju doterano uvek i da je upravo zato potrebno mesto gde će naučiti da se same našminkaju po ceni koja je niža čak i od jednog profesionalnog šminkanja.
Kome je namenjena škola i šta sve polaznici mogu da nauče?
– Škola je namenjena svima koji su dovoljno odrasli da se šminkaju i imaju želju da to rade, upravo zbog različitih kurseva koji su u ponudi. Osnovni make-up kurs zanima sve generacije, kurs za večernji make-up najviše interesuje devojke i mlade žene, dok je „antiaging“ kurs (nazvan tako jer podrazumeva tehnike i proizvode koji čine da izgledamo svežije, blistavije i odmornije, uz sakrivanje po koje borice) najpopularniji među dama iznad 35 godina. Polaznici mogu naučiti kako da pravilno izaberu i primene make-up proizvode, ali i koje tehnike i boje čine njihovo lice lepšim za dan i za noć. Sve to isprobavaju na svom licu tokom kursa, a mi im obezbeđujemo sav pribor i materijale.
Zbog čega je za jednu ženu važno da ume lepo da se našminka?
– Mislim da je šminkanje slično kao i odevanje – trenerke jesu super udobne kada želimo da budemo opuštene, ali se potpuno drugačije osećamo u haljini ili štiklama. Tako i šminkom možemo da istaknemo sve što je lepo i kamufliramo sitne nedostatke, a pritom je i dobar način da iskažemo kreativnosti i unosimo svakodnevno sitne promene koje, po meni, uvek donose i novu energiju.
Koliko dugo se bavite make-upom?
– Ko god me zna, zna da se na neki način bavim time čitav život, jer sam oduvek šminkala drugarice, mamu, sestru… Međutim, kurs za profesionalno šminkanje u školi Dragana Vurdelje završila sam 2011. godine, pa mogu reći da je to početak mog ozbiljnijeg bavljenja šminkom.
Šta vam je najzanimljivije u vašem poslu?
– Za mene je šminkanje hobi, ne glavna profesija, iako sam se make-up i skin care proizvodima dosta bavila na poziciji Beauty trenera Avon kompanije. Tamo sam provela dve i po godine, prvo na poziciji marketing asistenta, pa onda i beauty trenera. Uživala sam u svakodnevnom radu sa velikim brojem žena i otkrila sam da šminka nije tu samo da ulepša, već i da istinski usreći i osnaži žene. Paralelno sam šminkala dame, uglavnom putem preporuke, za razne prilike, a budući da sam vise od dve godine provela edukujući žene o make-up i skin care proizvodima, njihovoj primeni i prodaji, mogu da kažem da mi je najzanimljivija transformacija koju šminka pruža – ne u onom pukom estetskom smislu, već u smislu samopouzdanja i sreće koju donosi ženama.
Koje make-up proizvode bi svaka žena trebalo da ima u svom neseseru?
– Verujem da mnogo toga zavisi od ličnog stila svake osobe, ali ono što zaista svaka treba da ima da bi zablistala u svakoj prilici jesu: tečni puder ili tonirana krema, tečni korektor, rumenilo, neutralna senka sa sitnim svetlucavim česticama, crna ili braon olovka, olovka za obrve (ukoliko je potrebno) i savršena nude nijansa karmina koja se uklapa uz sve i dovoljno je neutralna da može da se nanese bez ogledala, a dovoljno efektna da učini celo lice svežim.
Za one koje vole da dodatno naglase crte lica, dodala bih tu i ajlajner, paletu tamnijih senki (braon ili ljubičaste jer one pristaju većini), bronzer i tamiji karmina – crveni ili ljubičasti.
Kakvi make-up trendovi vladaju ove jeseni i zime?– Nisam od onih koji posebno prate make-up trendove jer smatram da su pojedine univerzalne stvari uvek lepe i moderne – savršeno blistav ten, dobar ajlajner i zanimljiv smokey eyes, kao što i crveni karmin nikad ne izlazi iz mode. S druge strane, ono što je sezonski moderno nije baš svakodnevno primenjivo.
Raduje me što su blistav ten i punije obrve i dalje u trendu, što se sve češće koriste krem i tečne formule, a ono što će se dosta nositi ove sezone jeste burgundy nijansa, kao i tamno ljubičasta i bordo boja, i to i na kapcima i na usnama.
Verujem da sa dobro urađenim tenom koji ne maskira kožu već ističe njenu lepotu i sjaj, dobro oblikovanim obrvama, zemljanim tonovima na očima i burgundy nijansom na usnama ne možete da pogrešite.
Čitate li časopise o make-upu?
– Volim da pratim i domaće i svetske časopise koji se bave lepotom, modom, zdravljem i estetikom, pratim i pojedine svetske šminkere i blogere. Smatram da je važnije da budem upućena u nove proizvode na tržištu nego u boje i stilove sezone. Uvek me obraduju nove formule tečnog pudera, korektora, nova tehnologija dugotrajnog karmina i druge slične stvari.
Danas su jako popularni YouTube tutoriali, da li ih i vi ponekad pratite?
– Volim da pratim blogere poput Camile Coelho koja je prelepa i uvek ima interesantne make-up kombinacije i obaveštena je o najnovijim proizvodima, ali i šminkere poput fenomenalne i jedinstvene Lise Eldridge koja jako detaljno objašnjava i demostrira sve korake da zaista predstavlja vrstu YT škole.
Kakvi su vaše ambicije za budućnost?
– Što se tiče škole, plan mi je da intenziviram kurseve odnosno da se oni u narednom periodu održavaju jednom nedeljno, kao i da se dva puta mesečno održavaju radionice – predavanja i make-up demonstracije u trajanju od 2h na kojima će dame moći da vide sve korake šminkanja i dobiju preporuku proizvoda koje vredi imati.
Kada je reč o beauty edukaciji, želja mi je da intenzivnije poradim na svom YouTube kanalu i ostvarim saradnju sa nekoliko kompanija koje zaista izuzetno cenim, kao i da što pre predstavim svoj sajt koji će se baviti svim segmentima estetike.