Tašana Korać jedan je od osnivača brenda Kiwi, a evo šta nam je otkrila o uspehu u modnoj industriji

Kada govorimo o domaćim modnim brendovima koji su se u poslednjih nekoliko godina izdvojili na tržištu, Kiwi je svakako na vrhu te liste. Praktični i nosivi komadi izrađeni od kvalitetnih materijala i u skladu sa aktuelnim trendovima glavni su aduti ovog brenda iza koga stoje domaće influenserke Tašana Korać i Milica Novaković. Najbolje prijateljice, ali i najbliže poslovne saradnice, više od pet godina grade ovu uspešnu modnu priču, a na tom putu uče važne lekcije o tekstilnoj industriji, marketingu, menadžmentu…
Kako su došle na ideju da pokrenu vlastiti modni brend, sa kojim se izazovima susreću i šta ih motiviše otkrila nam je Tašana Korać.

Kako ste došle na ideju da sa najboljim prijateljicama pokrenete vlastiti brend?
– Na početku nas je bilo tri: Milica, Dubrvka i ja. Ne mogu da kažem da je to bio hobi jer smo sve tri želela da kreiramo nešto praktično što ne postoji na tržištu. Milica i Dubravka su tada već imale decu pa je prva ideja je bila da to bude dečiji brend. Naša želja je bila da kreiramo nešto što do tada nije bilo dostupno u Srbiji i da to budu komadi koji su lepi a praktični za decu. Međutim, nedelju dana pred izbacivanje prve kolekcije, odlučile smo da ubacimo jedan model haljine koja bi bila deo matching outfita za mamu i za dete. Ispostavilo se da je taj korak bio pun pogodak i tako je Kiwi postao brend i za odrasle i za decu.
Kako ste podelile poslove?
– Od samog početka podelile smo poslove. Dubrvka je odgovarala na poruke, komunicirala sa proizvodnjom oko materijala i porudžbina, ja sam radila sve što je bilo vezano za slanje porudžbina i paketa kao i za ostale operativne stvari dok je Milica bila zadužena za marketing, Instagram profil i fotografisanje jer je veliki perfekcionista. Već nekih 6-7 meseci, Dubrvaka više nije sa nama u firmi, pa sada poslove delimo Milica i ja.

Milica i Tašana

Koliko vam to što ste prijateljice pomaže u poslu?
Naravno da nam pomaže. Kada smo osnivale brend bile smo malo skeptične jer, nažalost, znamo šta sve može da se desi, pogotovo zbog toga što smo bile najbolje drugarice još mnogo pre osnivanja brenda. Međutim, odmah na početku smo se dogovorile da privatne i poslovne stvari odvojimo. Tako je uvek i bilo pa i u trenutku kada je Dubrvka odlučila da izađe iz posla. Razišle smo se prijateljski, bez ikakvih razmirica. I dalje smo prijateljica samo što više nismo poslovne partnerke.
Kome su namenjeni komadi brenda Kiwi?
– Od samog početka smo se trudile da to budu praktični komadi koje žene mogu da nose u različitim prilikama. Tokom više od pet godina, koliko postojimo, okrenule smo se i mlađoj populaciji pa danas zaista svako može da nađe nešto za sebe. Naravno, i dalje se držimo vizije s početka. Ljudi su već navikli da u našoj ponudi mogu da nađu praktične i nosive komade i to je ono što očekuju od nas.

Kako izgleda kreativni proces tokom kog nastaje nova kolekcija?
– Ideje za nove kolekcije pronalazimo u aktuelnim trendovima i najzastupljenijim bojama i materijalima. Često se dešava da ideju za novi model dobijemo onog momenta kada vidimo neki materijal. Jednosavno nam padne na pamet šta bismo mogle da napravimo od tog materijala. Ili obrnuto, kada ugledamo model koji bismo nosile. Svakako to su uvek kreracije koje Milica i ja privatno nosimo i iza svakog našeg komada zaista stojimo.
Nakon što osmislimo bilo koji model, biramo materijale i razgovaramo sa konstruktorima i šivačima u proizvodnji jer upravo od njih dobijamo veliki broj korisnih saveta. Oni su tu da kažu da li naše ideje tehnički izvodive. Kada se neki model završi, Milica i ja ga isprobamo da bismo videle da li su potrebne eventualne korekcije. Modeli se nakon toga podrgavaju različitim procesima provere i kada se sve to završi sledi fotografisanje i objavljivanje slika na društvene mreže. Od nedavno imamo Kiwi store u Beogradu, gde svako može da dođe da pogleda i isproba sve naše modele.

Koji deo svog posla najviše volite, a u kom segmentu se suočavate sa najvećim izazovima?
– U principu svaki deo posla mi je interesantan zato jer iz svakog procesa mnoogo toga učim. Prošli smo kroz mnoge neplanirane i nenadane situacije ali nas je sve to samo motivisalo. I Milica i ja dosta učimo kroz ovaj posao jer nismo iz tekstilne industrije, a savladale smo i mnoge lekcije iz menadžmenta, marketinga i drugih oblasti koje zahteva privatni biznis. Tako da je svaki deo ovog posla ineteresantan na svoj način. Ima nekih operativnih stvari koje možda manje volim, recimo papirologiju koja spada u dosadniji deo posla, ali u svemu ostalom uživam.
Kako biste voleli da se brend Kiwi razvija u budućnosti?
– Naš trenutni cilj je da brend postane dostupan i u ostalim zemljama bivše Jugoslavije jer je dosta tražen u svim tim zemljama pa se nadamo da će se to uskoro ostvariti. Takođe, volele bismo da u narednim godinama otvorimo još koju radnju. To su planovi za narednih nekoliko godina, a kasnije ćemo videti kako će se posao razvijati.

Intervju: Kristina Blagojević
Foto: @kiwibelgrade

Podeli

Scroll to Top