Kako je Tokio postao najpopularnija turistička destinacija među Gen Z populacijom (i šta ne bi trebalo da propustite ako putujete u ovaj grad)
Tokio – grad koji nikada ne spava i u kojem futuristički neboderi stoje rame uz rame sa spokojnim hramovima, postao je nakon pandemije jedna od najatraktivnijih destinacija na svetu, najpre među generacijom Z, a sve više i među starijim turistima. Prema podacima japanske turističke organizacije, Japan je u 2024. godini posetilo rekordnih 37 miliona stranih turista, dok je više od polovine njih boravilo u Tokiju. Tačnije, japansku prestonicu posetilo je oko 19 miliona turista — više nego ikada ranije.
Ova ekspanzija turizma praćena je i ogromnom popularnošću Tokija na društvenim mrežama. Samo na Instagramu hashtag #tokyo imao je više od 130 hiljada objava u poslednjih nedelju dana, dok na TikToku hashtagovi #TravelTok i #Tokyo imaju na desetine miliona pregleda. U eri kada se putovanja planiraju skrolovanjem po feedovima, Tokijo je postao sinonim za urbanu egzotiku koja inspiriše mlade generacije.
KAKO JE TOKIO POSTAO NAJPOPULARNIJA DESTINACIJA?
Popularnost Tokija među Gen Z turistima naglo je počela da raste posle pandemije, tačnije nakon otvaranja zemlje za turiste koja je bila zatvorena sve do oktobra 2022. godine. Upravo je ta mogućnost da nakon dve i po godine ponovo posete Japan, u mnogima je probudila želju da otputuju u tu zemlju.
Međutim, to je samo jedan od faktora. Treba imati u vidu da je pad japanskog jena učinio boravak u ovoj zemlji znatno pristupačnijim za turisti iz ostalih delova sveta što je dodatno podstaklo rast broja posetilaca.
PROČITAJTE: Od severa do juga, otkrivamo vam najlepše italijanske destinacije za putovanje u septembru
Među faktorima koji su podstakli nagli rast turizma svakako je ogromna popularnost anima (japanskih animiranih serija i filmova), čiji fanovi žele da posete mesta iz svojih omiljenih naslova. Takođe, prema istraživanjima iz 2023. godine, najveći broj posetilaca kao razlog putovanja u Tokio naveo je japansku kuhinju koja je poslednjih decenija postala planetarno popularna. Ako svemu tome dodamo turističku politiku Japana koja ima za cilj da do 2030. godine zemlju posećuje 60 miliona turista godišnje, onda je jasno da se ogromna popularnost Tokija dogodila sa razlogom.
GRAD KONTRASTA: ŠTA POSETITI U TOKIJU?
Sa više od 14 miliona stanovnika u samoj metropoli i oko 41 milion u širem području, Tokio je najnaseljenija urbana zona na svetu. Iako ovo na prvi pogled može delovati zastrašujuće, grad je savršeno organizovan i nudi iskustvo koje se retko gde može doživeti. Ako planirate svoje prvo putovanje u prestonicu Japana, u nastavku vam otkrivamo atrakcije koje ne bi trebalo da propustite.
Shibuya Crossing – najpoznatiji pešački prelaz na svetu i svojevrsni simbol grada.
Tokyo Tower i Tokyo Skytree – tornjevi koji pružaju spektakularan pogled na panoramu grada.
Asakusa i Senso-ji hram – najstariji budistički hram u Tokiju.
Meiji Shrine hram – jedan od najposećenijih hramova do koga se stiže kroz šumske staze sa više od 100 hiljada stavala. Oaza mira usred gradske vreve.
Akihabara – atraktivna četvrt grada koja je postala raj za ljubitelje tehnologije, anime i manga kulture.
Odaiba – futurističko ostrvo u Tokijskom zalivu poznato po modernoj arhitekturi, zabavnim sadržajima i spektakularnim panoramama grada.
Ghibli Museum – jedinstveni muzej posvećen istoimenom japanskom studiju animacije, koji stoji iza mnogih remek dela kao što su Moj komšija Totoro, Put u čarobnu dolinu i Princeza Mononoke.
UKUSI TOKIJA: GASTROMONSKI RAJ
Tokio je više puta proglašen za gastronomsku prestonicu sveta, a danas je grad sa najvećim brojem Michelinovih zvezdica. Ponuda je toliko raznovrsna da se može uživati u savršenom ramenu za svega nekoliko stotina jena ili večerati u ekskluzivnom sushi restoranu sa listom čekanja od nekoliko meseci.
Među gastronomskim destinacijama koje morare da posetite u ovom gradu svakako je Tsukiji Outer Market – nekadašnja riblja pijaca na kojoj se danas nalazi na stotine malih restorana i tezgi sa sushijem i street food specijalitetima. Zatim Ichiran Ramen – kultni lanac poznat po intimnom načinu serviranja ramena, a ako želite nešto eksluzivniju večeru birajte restorane sa Michelin zvezdicama kao što su Narisawa i Den. Vredi posetiti i Sushi Saito – jedan od najpopularnijih sushi barova u Tokiju.
Poseban doživljaj pružaju izakaye — tradicionalni japanski barovi u kojima se uz sake ili hladno pivo dele mali tanjiri sa yakitori ražnjićima i karaage piletinom.
TOKIO NOĆU
Ako dan u Tokiju pripada hramovima, parkovima i muzejima, noć je rezervisana za energiju metropole koja nikada ne spava. Od blještavih neonskih svetala Shinjukua do underground barova u Shibuji, Tokio nudi iskustva koja zadovoljavaju sve ukuse, a najpopularnije su sledeće destinacije:
Shinjuku – epicentar noćnog života sa karaoke klubovima, jazz barovima i kultnim Golden Gai kvartom, gde se u uskim uličicama kriju desetine malih barova.
Roppongi – kosmopolitska četvrt poznata po noćnim klubovima i luksuznim lounge barovima.
Shibuya – četvrt koja odiše energijom mladihm sa mnogo rooftop barova u kojima se često organizuju karaoke koje spadaju u japansku tradiciju koju bi trebalo doživeti u ovom gradu.
Odaiba – futurističko ostrvo koje noću oživljava spektakularnim svetlosnim instalacijama.
Za kraj, Tokio je grad koji će vas očarati bez obzira da li ste ljubitelj istorije, umetnosti, gastronomije ili noćnog života. Od futurističkih pejzaža i svetlećih reklama u Shibuyi do mirisa sveže pečenih takoyaki kuglica u malim uličicama — Tokio je grad kontrasta i beskrajnih mogućnosti. Poseta japanskoj prestonici nije samo putovanje, već iskustvo koje menja perspektivu i ostaje zauvek urezano u sećanju.
Tekst: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: @sofiamcoelho
Foto: Instagram













