Da li znate koje bi voće trebalo da jedete za doručak?

Iako smo svi odrasli u uverenje da je doručak najvažniji obrok u danu i da bi trebalo da bude i najobilniji, danas u svetu nutricionizma postoji velika debata o tome da li je ova tvrdnja zbilja istinita. Najveći broj stručnjaka ipak se slaže da je zdrav i dobro izbalansiran doručak važan, a prvi obrok u danu trebalo bi da bude bogat hranljivim materijama, kao što su vitamini, minerali, vlakna i zdrave masti. U skladu sa tim, voće je savršen dodatak svakom uravnoteženom doručku, ali trebalo bi da imate na umu da nisu sve voćkice iste. Zato vam u nastavku otkrivamo devet vrsta voća za koje nutricionisti tvrde da ih je najbolje konzumirati ujtru.

CITRUSI

Citrusno voće – pomorandže, grejpfrut, limun i limeta, sajan je izvor vitamina C, vlakana, kalijuma i fitonutritijenata, ima antiinflamatorna i detoksikaciona svojstva zbog čega je dobro za zdravlje celokupnog organizma. Osobama koje žele da smršaju posebno se preporučuje grejpfrut jer sadrži visok nivo flavonoida – natingenina, koji ubrzava metabolizam.

JABUKE

Izreka kaže: Jedna jabuka na dan tera doktora van. Ovo bi moglo biti tačno ako imamo u vidu nutritivne vrednosti ove voćkice. Jabuke su prepune vlaknima, vitaminom C i antioksidansima. Odličan su izvor flavanoida pod nazivom kvercetin, koji ima antivirusna i antibakterijska svojstva zbog čega ojačava imunitet. Dodatni bonus jabuke je to što se odlično slaže sa većinom namirnica koje obično jedemo za doručak – sjajno ide uz ovsenu kašu ili puter od kikirikija i hleb, a možete je jesti i u kombinaciji sa orašastim plodovima ili jogurtom. Kada ste u žurbi i nemate vremena za doručak, pojedite jabuku na putu od kuće do posla.

MALINE

Maline su prave elektrane različitih fitonutritijenata, imaju antioksidativno i antiinflamatorno svojstvo, a kao i većina voća, odličan su izvor vitamina C i vlakana. Ujtru ih možete jesti na mnogo različitih načina – uz ovsenu kašu, jogurt ili hleb i puter od orašastih plodova. Pored toga, imaju jako malo kalorija. Jedna šolja ovog voća sadrži svega 64 kalorije.

BOROVNICE

Jedna šolja borovnica sadrži skoro četiri grama vlakana, a bogate su i vitaminom C, manganom i polifenolima koji imaju antioksidativna i antiinflamatorna svojstva.

NAR

Mada nar nije voće koje se često konzumira, njegovo zanemarivanje nije opravdano. Semenke nara bogat su izvor antioksidativnih polifenola koji štite ćelije od dejstva slobodnih radikala, zatim vitamina C i K, kalijuma, vlakana i folata.

KIVI

Kivi možda nije voće koje imamo običaj da jedemo ujtru, poput jabuka ili bobica, ali ovo je navika koju bi trebalo da promenimo. Za one koji izbegavaju kivi jer im je dosadno ljuštenje, ovu voćkicu možete da konzumirate i tako što ćete je preseći na pola, a potom kašičicom izvaditi plod. Kada je reč o zdravstvenim prednostima kivija, on je odličan izvor vitamina C i vlakana, koja drže sitost i podstiču brže varenje hrane.

DINJA

Dinja je veoma bogata vitaminima A i C, kalijumom i vlaknima, ali i vodom zbog čega se preporučuje svim osobama koje ne vole da piju vodu ujtru. Mada nutricionisti predlažu jednu do dve šoljice dinje za doručak, ova voćka ima toliko malo kalorija da je možete jesti u neograničenim količinama.

BANANA

Ovo je još jedna voćkica koju možete pojesti u pokretu kada nemate vremena da doručkujete kod kuće. Što se tiče nutritivnih prednosti banana, one su bogate skrobom, vlaknima, vitaminom B i mineralima, kao što su kalijum, mangan i magnezijum.

AVOKADO

Tost od avokada ne samo da je jedna od najukusnijih opcija za doručak, već i najzdravija. Osim što dugo drži sitost, jer je bogat vlaknima i zdravim mastima, avokado je i odličan izvor vitamina C, K i E i folata.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @wishwishwish
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top