Želite da smanjite unos šećera? Pratite naša uputstva

Polako ulazimo u doba godine kada unosimo znatno više šećera nego obično, ali srećom postoji mnogo načinda da izbegnemo ovaj scenario

Mada toga uglavnom nismo svesni, za vreme proleća i leta unosimo znatno više šećera nego tokom ostatka godine, a da zlo bude veće, najčešće je to onaj najgori – beli šećer. Razlog su česti odlasci na sladoled ili iced kafu, kojom rado menjamo obični espresso ili nes frape, a da ne govorimo o tome da tokom letnjih večeri po pravilu pijemo koktele i slična slatka pića koja obiluju šećerom. Tu su i ukusne poslastice u kojima svi rado uživamo na plaži. Lista nezdravih navika je dugačka, ali srećom postoji mnogo zdravih alternativa.

ZAPOČNITE DAN ČAŠOM VODE SA LIMUNOM
Kako bi uspostavili kontrolu, a ipak uživali u slatkim radostima, najpre je potrebno da osvestite svaku situaciju u kojoj ste do sada nesvesno konzumirali šećer. Nakon toga ćete uz nekoliko trikova lako prevariti želudac. Za početak stvorite naviku da dan započinjete čašom tople vode u kojoj ste iscedili malo limuna. Na taj način reguliše se nivo šećera u krvi, podstiče se ispravan rad želučane kiseline i dugoročno se suzbija ona iznenadna želja za slatkišima.

Pexels

ZAMENITE SLADOLED SMRZNUTIM VOĆEM
Ako ne možete bez sladoleda i sličnih slatkih užitaka, pribegnite jednostavnom triku – smrznite mnogo sezonskog voća – jagode, borovnice, banane, kasnije i dinje, lubenice, grožđe ili breskve, a potom zamrznute voćkice usitnite u blenderu i dobićete odličnu zamenu za sladoled. Ukoliko imate kalup, po istom principu napravite zdrav sladoled u kome možete uživati u neograničem količinama. Odlična alternativa za slatkiše mogu biti i frozen jogurt ili jogurt tabla.

UMESTO ŠEĆERA KORISTITE STEVIJU
Šećer u kafi, čaju ili nekom drugom uobičajenom piću zamenite stevijom. Ovaj biljni zaslađivać ima niski glihemijski indeks i ne utiče loše na vaš krvotok kao industrijski šećer. Sve ove alternative zapravo su korak do potpunog izbacivanja šećera iz ishrane. Ako se dovoljno dugo pridržavate novih navika, vremenom ćete primetiti kako vam se sve manje jedu slatkiši, a sve više imate potrebu za voćem. Jer, davno je dokazano da šećer izaziva zavisnost i što ga više konzumirate, više će vam se jesti. A čim prođe prvi period krize, više nećete imati potrebu za njim.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @kaesutherland
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top