Koraci koje bi trebalo da preduzmete ako ste prethodnih dana preterivali s pićem, slatkišima ili slanom hranom

Bogate trpeze na kojima se po pravilu nalazi visokokalorična hrana sastavni su deo proslave Uskrsa, pa je poslednjih dana mali broj nas uspeo da ne pretera u konzumiranju masne i slane hrane i slatkiša. Ako svemu tome dodamo i grickalice koje smo jeli između obroka, kao i po koji slatkiš umesto užine, lako ćemo shvatiti da je bilo mnogo prilika u kojima smo konzumirali nezdrave namirnice. Znamo da nije uvek lako odoleti comfort food zalogajima i da su oni sastavni deo uživanja tokom praznika, ali zato postoji niz koraka koje možemo da preduzmemo kako bi neutralisali njihovo štetno dejstvo. Ukoliko ste za vreme Uskrsa preterali sa alkoholom, šećerom ili slanim namirnicama, evo koje bi korake koliko sutra trebalo da preduzmete.

ŠEĆER

Svi smo nebrojeno puta iskusili onaj lep osećaj neposredno nakon što pojedemo omiljeni dezert, a razlog tome je lučenje hormona sreće dopamina koji se oslobađa u telu kada jedemo slatkiše. Međutim, telo oslobađa i insulin koji je zadužen za stabilizaciju nivoa šećera u krvi. Kada insulin završi sa radom, nivo šećera u krvi opada i obično se osećamo iscrpljeno, tromo i umurno. Da biste ponovo uspostavili balans potrebne su vam namirnice bogate proteinima, vlaknima i zdravim mastima, kao i mnogo vode.
REŠENJE: Dan nakon što preterate sa šećerom ne bi smeli da preskočite doručak, a vaš obrok bi trebalo da se sastoji od proteina i zdravih masti, na primer jaja i avokado. Tokom dana jedite ribu, sirove orašaste plodove i mnogo povrća bogatog vlaknima. Da bi zadržali optimalan nivo šećera u krvi, jako je bitna i hidratacija, pa konzumrajte vodu s limunom tokom celog dana.

ALKOHOL

Kada konzumiramo alkohol naši organi za varenje dobijaju signal da bi trebalo da oslobode telo od toksina, pa zbog toga prestaju da obrađuju hranljive sastojke iz hrane koju jedete. Tako telo dobija energiju iz kalorija koje smo uneli kroz alkoholna pića dok je varenje hrane na pauzi, pa se ona taloži u vidu masnih ćelija. Siguran znak da ste preterali s pićem jesu sporije reakcije i česta potreba za mokrenjem, a sutradan se obično javljaju glavobolja i drhtavica.
REŠENJE: Hidratacija je glavna stvar koja je potrebna vašem telu, a jedan od najboljih načina da mu to i priuštite jeste kokosova voda. Prijaće vam i miso supa, banane, hrana bogata proteinima i zeleno povrće. Salata od kelja ili drugog zelenog lisnatog povrća jedna je od najboljih stvari koju možete da priuštite organizmu, jer ćete tako najbrže nadoknaditi gubitak hranljivih sastojaka.

SO

Svi znamo da su pomfrit, perece i druge grickalice štetne po zdravlje, ali ipak neretko ne možemo da im odolimo. Kada konzumirate previše soli (preporuka Svetske zdravstvene organitacije je jedna kašičica dnevno), bubrezi ne ispuštaju dovoljno vode u urin kako bi uravnotežili višak natrijuma, što može dovesti do dehidratacije i otoka. Previše soli uzrokuje i hipertenziju jer bubrezi ne izlučuju vodu u urin, što povećava zapreminu krvi i uzrokuje visok krvni pritisak. Siguran znak da ste preterali su suva usta i konstantan osećaj žeđi, a možda ćete primetiti i da vam je telo naduveno jer dolazi do zadržavanja vode u organizmu.
REŠENJE: Kozumirajte namirnice bogate kalijumom, kao što su banana, brokoli ili dinja jer će vam one pomoći da izbacite višak tečnosti iz organizma. Izbegavajte začinjenu i prerađenu hranu i neka vam flašica s vodom uvek bude pri ruci.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @queenofjetlags
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top