Tri razloga zbog kojih je dobro započeti dan ovsenom kašom

Ovsena kaša jedan je od najčešćih predloga za zadrav doručak koji će vam preporučiti govoto svaki nutricionista, fitnes instruktor ili food bloger posvećen zdravoj ishrani. Mada je ova žitarica do pre samo desetak godina bila gotovo zaboravljena, mnogobrojna istraživanja pokazala su da ima niz benefita za naš organizam. Pre svega, ovas je žitarica koja sadrži najveći procenat proteina – oko 17g proteina na 100g ovsa, a odličan je izvor i amino-kiselina, brojnih vitamina i minerala. U skladu sa tim, poslednjih godina kaše od ove žitarice postale su veoma popularna hrana među osobama koje vode računa o ishrani, a osim što su zdrave, brzo se pripremaju i mogu biti i jako ukusne. Mada postoji mnogo razloga zbog čega je dobro započeti dan ovsenom kašom, mi smo u nastavku izdvojili tri najvažnija.

DOBRE SU ZA ZDRAVLJE
Kao što smo rekli, ovas je odličan izvor proteina i amino-kiselina. Ova žitarica bogata je i vitaminima B grupe koji su neophodni za optimalno funkcionisanje centralnog nervnog sistema i metabolizma, zatim vitaminom K koji reguliše zgrušavanje krvi i vitaminom E – jednim od najmoćnijih antioksidanata. Ovas sadrži i minelare, kao što su gvožđe, cink, mangan, fostor i kalijum. Polifenoli iz ovsa blagotvorno utiču na rad jetre, a tireostatin na funkcionisanje štitne žlezde. Ovas stimuliše metabolizam, poboljšava probavu, izbacuje iz organizma toksine i deluje kao blagi diuretik.

DUGO DRŽI SITOST
Ovas spada u grupu složenih ugljenih hidrata što znači da je telu potrebno više vremena za njegovo varenje. Pored toga, sadrži i beta glukan – polisaharid koji se takođe spoto vari, a sve su to razlozi zbog kojih dugo drži sitost. Ukoliko ovsenu kašu konzumirate ujtru, ostaćete siti sve do ručka, ali pod uslovom da je adekvatno obogatite. To pre svega znači da ne bi trebalo da dodajete zaslađivače već da kašu napravite sa voćem, orašastim plodovima, kakaom, začinima… Ako baš ne možete bez zaslađivača, stavite jako malo meda, javorovog ili agava sirupa.

BRZO SE PRIPREMA
Kada se ujtru u žurbi spremamo za posao nemamo vremena za pripremu komplikovanih obroka ma koliko da su zdravi. Potreban nam je doručak čija nam priprema neće oduzeti više od nekoliko minuta, a tu dolazi na scenu pratična strana ovsene kaše. Sve što je potrebno da uradite jeste da ovsene pahuljice prelijte vrućom vodom ili mlekom i dodate odgovarajući nadev. Et voilà, imaćete zdrav i ukusan obrok koji će vam dugo držati sitost.

Tekst: INJournal magazin
Foto: Instagram (@minimalistbaker), Promo

Podeli

Scroll to Top